Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Michael Madsen, starul filmelor, a murit la 67 de ani.

    iulie 3, 2025

    Daniel David: Nu excludem elevi și nu reducem salarii.

    iulie 3, 2025

    Ministrul Educației: Acordăm bursă de merit la nota 5.

    iulie 3, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»APIA: Noul ghid „Rabla” poate încetini electrificarea transportului rutier în România
    Diverse

    APIA: Noul ghid „Rabla” poate încetini electrificarea transportului rutier în România

    martie 7, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    APIA Noul ghid Rabla poate incetini electrificarea transportului rutier in Romania
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Un Ghid „Rabla” care frânează electrificarea: România, în contratimp cu Europa

    Ministerul Mediului a lansat recent în consultare publică Ghidul pentru „Programul pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, cunoscut sub denumirea de „Rabla”. Cu toate acestea, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) avertizează că prevederile acestui document riscă să încetinească procesul de electrificare a transportului rutier din România, deja aflat într-o situație critică.

    În ciuda promisiunilor de sprijin pentru tranziția către mobilitatea electrică, cuantumul ecotichetului pentru autoturismele 100% electrice rămâne neschimbat față de 2024, la valoarea de 25.500 de lei (aproximativ 5.000 de euro). Această stagnare este percepută ca o măsură insuficientă pentru a stimula piața, mai ales în contextul în care alte state membre ale Uniunii Europene înregistrează creșteri semnificative în acest sector.

    Prăbușirea pieței auto electrice: un semnal de alarmă

    APIA subliniază că reducerea drastică a subvențiilor în 2024 a avut consecințe dezastruoase, ducând la o scădere de 32,2% a pieței de automobile electrice din România. Această prăbușire a plasat țara pe ultimul loc în Uniunea Europeană, atât în termeni procentuali, cât și în numărul efectiv de vehicule electrice înmatriculate raportat la populație. În primele două luni ale anului 2025, tendința negativă continuă, cu o scădere suplimentară de 31% față de aceeași perioadă a anului precedent.

    În contrast, la nivel european, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 37% doar în prima lună a anului 2025. Această discrepanță majoră evidențiază izolarea României în procesul de tranziție către mobilitatea electrică, punând sub semnul întrebării angajamentele asumate în cadrul politicilor europene de mediu.

    Propuneri ignorate și măsuri insuficiente

    APIA a propus anterior Guvernului și Ministerului Mediului o serie de măsuri menite să revitalizeze piața auto electrică. Printre acestea se numără majorarea subvenției pentru vehiculele electrice la 8.500 de euro în 2025 și 7.500 de euro în 2026, urmate de o scădere treptată până în 2030. De asemenea, organizația a solicitat creșterea plafonului maxim al prețului de achiziție eligibil prin programul „Rabla” la 80.000 de euro, pentru a reflecta inflația și a facilita accesul consumatorilor la vehicule performante.

    O altă propunere vizează reducerea perioadei minime de păstrare a unui autoturism achiziționat prin program, de la trei ani la un an, pentru a încuraja o piață dinamică și a extinde accesul la mobilitatea electrică. Cu toate acestea, niciuna dintre aceste sugestii nu se regăsește în proiectul actual al Ghidului, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la angajamentul autorităților față de tranziția ecologică.

    Un viitor incert pentru mobilitatea electrică în România

    În absența unor măsuri eficiente și bine fundamentate, România riscă să rămână pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește adoptarea vehiculelor electrice. Această stagnare nu afectează doar consumatorii, ci și competitivitatea industriei auto locale, care se confruntă deja cu provocări semnificative.

    În timp ce alte state membre accelerează procesul de decarbonizare prin scheme de sprijin dedicate, România pare să ignore tendințele europene și să rămână blocată într-un model de dezvoltare depășit. APIA avertizează că fără o colaborare strânsă cu Comisia Europeană și implementarea unor politici coerente, țara noastră riscă să devină un exemplu negativ în tranziția către mobilitatea electrică.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/apia-noul-ghid-rabla-risca-sa-incetineasca-si-mai-mult-procesul-de-electrificare-a-transportului-rutier-in-romania-738538.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    admin
    • Website

    Related Posts

    Michael Madsen, starul filmelor, a murit la 67 de ani.

    iulie 3, 2025

    Evitați sintagmele „Salvează timp” și „Salvează bani”

    iulie 3, 2025

    Pantera neagră din Bulgaria, căutată de jandarmi români

    iulie 3, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    Percheziție absurdă la familia Talpoș pentru o firmă din Estonia: Cum încearcă BNR și AFM să intimideze pe cei care au câștigat în instanță

    iunie 5, 2025

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    DNA mușamalizează jaful de 20 miliarde RON al lui Neculaescu dar percheziționează victimele: România 2025, primii pași spre dictatura de tip nord-coreean

    iunie 20, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025
    Don't Miss

    Michael Madsen, starul filmelor, a murit la 67 de ani.

    iulie 3, 20252 Mins Read

    Michael Madsen: O Legendă a Cinematografiei Dispare Michael Madsen, un nume emblematic în industria cinematografică,…

    Daniel David: Nu excludem elevi și nu reducem salarii.

    iulie 3, 2025

    Ministrul Educației: Acordăm bursă de merit la nota 5.

    iulie 3, 2025

    Directorul Salrom explică „cina” de 12.500 euro cu 900 euro bacșiș

    iulie 3, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.