Promisiuni ambițioase pentru școlile din România: sfârșitul toaletelor din curte?
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat o inițiativă care ar putea marca un moment istoric pentru infrastructura școlară din România. Într-o declarație recentă, acesta a subliniat că toate unitățile școlare care încă dispun de toalete în curte au fost incluse în bugetul din acest an pentru modernizare. Potrivit oficialului, problema ar trebui să fie complet rezolvată până în primăvara anului viitor.
„Am reușit să prindem în bugetul din acest an toate unitățile școlare care încă aveau probleme cu unitățile sanitare. În formula metaforică, să spun așa, erau școlile cu toaleta în curte. Am vrut să încheiem problema asta odată, fiindcă mereu susțineam diverse școli, după aceea apăreau altele”, a declarat ministrul.
Un mecanism de control pentru implementarea măsurilor
Pentru a asigura că această inițiativă nu rămâne doar o promisiune, Ministerul Educației a conceput un mecanism de control riguros. Una dintre măsurile propuse este includerea verificării existenței grupurilor sanitare în interiorul școlilor în cadrul evaluărilor periodice realizate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).
Ministrul a subliniat că această abordare sistematică este esențială pentru a preveni reapariția unor astfel de probleme. „Am cerut inspectorilor să facă o analiză foarte riguroasă să știm exact câte sunt, după aceea am solicitat buget, Hotărârea de Guvern a trecut astfel încât din acest moment mă aștept ca din toamnă, cel târziu din primăvara anului viitor, să nu mai avem această problemă”, a explicat Daniel David.
Tehnologie modernă versus condiții de bază
Într-un comentariu care reflectă o realitate dureroasă, ministrul a afirmat că ar fi fost „cumva penibil” să fie introduse cele mai noi tehnologii în școli, în timp ce toaletele rămân în afara clădirilor. Această observație scoate în evidență contrastul izbitor dintre aspirațiile pentru modernizare și nevoile fundamentale încă nesatisfăcute în multe unități de învățământ din țară.
Deși inițiativa este lăudabilă, rămâne de văzut dacă implementarea va fi realizată în termenii promiși. Într-un sistem educațional adesea criticat pentru lipsa de resurse și ineficiență, succesul acestui proiect ar putea reprezenta un pas semnificativ către normalitate.