Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Prefectul de Mureș acuză neinformarea de la Harghita.

    iunie 13, 2025

    Sindicatul Metrorex avertizează: „metroul e pe cale să cadă”

    iunie 13, 2025

    Situație dramatică la Praid: Salina poate fi închisă.

    iunie 13, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»2024, un an bun pentru infrastructura de transport din România.
    Diverse

    2024, un an bun pentru infrastructura de transport din România.

    decembrie 31, 2024Niciun comentariu2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    2024 un an bun pentru infrastructura de transport din Romania
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    2024: Un an de referință pentru infrastructura de transport din România

    Anul 2024 a marcat un progres semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de transport din România, conform bilanțului prezentat de Ministerul Transporturilor. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a evidențiat realizările remarcabile ale acestui an, subliniind că acestea reprezintă un punct de cotitură pentru modernizarea rețelelor de transport rutier, feroviar și aerian.

    Drumuri de mare viteză: O rețea în expansiune

    Un total de 197 de kilometri de drumuri de mare viteză au fost deschiși traficului în 2024, dintre care 100 de kilometri aparțin Autostrăzii A7. Aceasta a fost conectată pentru prima dată cu Autostrada A3, creând o legătură strategică între regiunile țării. De asemenea, Autostrada de Centură a Capitalei (A0) a fost integrată cu Autostrada Soarelui (A2), facilitând mobilitatea și reducând semnificativ timpii de deplasare.

    Transportul feroviar: O renaștere tehnologică

    Un alt moment istoric pentru infrastructura națională a fost introducerea primului tren electric nou după o pauză de 35 de ani. Acesta face parte dintr-un lot de 189 de trenuri achiziționate, marcând un pas important în modernizarea transportului feroviar. Aceste investiții reflectă o schimbare de paradigmă în abordarea transportului public, punând accent pe sustenabilitate și eficiență.

    Aeroporturi modernizate: România pregătită pentru Schengen

    În sectorul aerian, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara a inaugurat un terminal Schengen modern, consolidând poziția României în procesul de integrare în spațiul Schengen. Această realizare subliniază angajamentul autorităților de a alinia infrastructura națională la standardele europene.

    Planuri ambițioase pentru 2025

    Privind spre viitor, Ministerul Transporturilor își propune să deschidă traficului peste 200 de kilometri de drumuri de mare viteză în 2025. Printre proiectele prioritare se numără traseele Craiova – Constanța (DEx12 – A1 – A0 – A2) și Bacău – București (A7 – A3 – A0). În plus, continuarea modernizării transportului feroviar prin introducerea de noi trenuri electrice rămâne un obiectiv central.

    Un model de dezvoltare sustenabilă

    Realizările din 2024 demonstrează că investițiile strategice în infrastructură pot genera beneficii semnificative pentru economie și societate. Conectivitatea îmbunătățită, reducerea timpilor de deplasare și modernizarea mijloacelor de transport sunt elemente esențiale pentru creșterea competitivității României pe plan internațional.

    Cu toate acestea, succesul acestor inițiative depinde de continuitatea și coerența politicilor publice, precum și de alocarea eficientă a resurselor. Anul 2024 poate fi considerat un exemplu de bune practici, dar rămâne de văzut dacă aceste progrese vor fi susținute și amplificate în anii următori.

    Sursa: www.realitatea.net/stiri/actual/2024-a-reprezentat-un-an-bun-pentru-infrastructura-de-transport-din-romania-bilantul-prezentat-de-ministerul-transporturilor_6773f6227bcb41718e7e5fa3

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    admin
    • Website

    Related Posts

    Prefectul de Mureș acuză neinformarea de la Harghita.

    iunie 13, 2025

    Sindicatul Metrorex avertizează: „metroul e pe cale să cadă”

    iunie 13, 2025

    Situație dramatică la Praid: Salina poate fi închisă.

    iunie 13, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    Percheziție absurdă la familia Talpoș pentru o firmă din Estonia: Cum încearcă BNR și AFM să intimideze pe cei care au câștigat în instanță

    iunie 5, 2025

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024
    Don't Miss

    Prefectul de Mureș acuză neinformarea de la Harghita.

    iunie 13, 20253 Mins Read

    Criza Ecologică pe Târnava Mică: O Alergare Contra Timpului Într-o lume în care informațiile circulă…

    Sindicatul Metrorex avertizează: „metroul e pe cale să cadă”

    iunie 13, 2025

    Situație dramatică la Praid: Salina poate fi închisă.

    iunie 13, 2025

    Riscul prăbușirii la Praid a scăzut, dar salinitatea rămâne ridicată.

    iunie 13, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.