Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Analiza financiară a contradictoriei AFM: Validarea instrumentelor pe care le declari frauduloase costă credibilitatea instituțională

    iunie 12, 2025

    Podul Giurgiu – Ruse se închide, atenție călători!

    iunie 12, 2025

    Uzinele de apă Târnava Mică pot fi oprite din cauza sării

    iunie 11, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»500 km de piste de bicicletă în București până în 2035
    Diverse

    500 km de piste de bicicletă în București până în 2035

    iunie 11, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    500 km de piste de bicicleta in Bucuresti pana in 2035
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Masterplanul Velo: O Viziune pentru București

    Într-o eră în care mobilitatea urbană devine din ce în ce mai crucială, Primăria Capitalei, sub conducerea lui Stelian Bujduveanu, a finalizat un proiect ambițios: Masterplanul Velo. Acest document strategic preconizează dezvoltarea unei rețele extinse de piste pentru biciclete, cu scopul de a transforma Bucureștiul într-un oraș prietenos cu utilizatorii de biciclete.

    O infrastructură gândită pentru viitor

    Masterplanul Velo propune o rețea de 500 de kilometri de piste de bicicletă, care va include atât trasee principale, cât și secundare. Această inițiativă nu se limitează doar la crearea de piste, ci include și dotări esențiale precum rastele și parcări, toate acestea fiind reglementate prin norme clare. Bujduveanu subliniază importanța siguranței, atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni, afirmând că acest plan își propune să schimbe percepția asupra utilizării bicicletelor în oraș.

    Un oraș al oamenilor, nu al mașinilor

    Declarațiile lui Bujduveanu reflectă o viziune modernă asupra urbanismului: „Bucureștiul trebuie să devină un oraș al oamenilor, nu al mașinilor.” Această abordare sugerează o schimbare de paradigmă în care mobilitatea sustenabilă devine prioritară. Masterplanul Velo este văzut ca un pas esențial în direcția unei infrastructuri integrate, care să conecteze locuințele cu locurile de muncă, școlile și zonele comerciale.

    Colaborare interinstituțională pentru succes

    Implementarea acestui plan va necesita o colaborare strânsă între Primăria Capitalei și cele șase primării de sector. După aprobarea Masterplanului în Consiliul General, se va trece la elaborarea studiilor de fezabilitate, un proces esențial pentru asigurarea viabilității proiectului. Această etapă va determina modul în care se va desfășura construcția efectivă a rețelei de piste.

    Siguranța ca prioritate

    Bujduveanu a subliniat că siguranța este o prioritate absolută, recunoscând că mulți cetățeni ar dori să folosească bicicleta, dar se tem pentru siguranța lor. Masterplanul Velo își propune să abordeze aceste temeri prin crearea unor trasee sigure și bine structurate, care să încurajeze utilizarea bicicletelor ca mod de transport zilnic.

    Un început promițător

    Deși schimbările nu se vor produce peste noapte, Masterplanul Velo reprezintă un început serios și asumat pentru București. Această inițiativă nu doar că va îmbunătăți infrastructura de transport, dar va contribui și la crearea unui mediu urban mai sănătos și mai sustenabil. Într-o lume în care orașele se confruntă cu provocări legate de poluare și congestie, astfel de proiecte devin esențiale pentru viitorul urban.

    În concluzie, Masterplanul Velo nu este doar un plan de infrastructură, ci o viziune pentru un București mai verde, mai sigur și mai accesibil pentru toți cetățenii săi.

    Sursa: Antena 3

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/locale/500-de-km-de-piste-de-bicicleta-in-bucuresti-pana-in-2035-cum-arata-harta-din-masterplanul-velo-trimis-de-pmb-la-consiliul-general-749061.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    V Carmen

    Related Posts

    Podul Giurgiu – Ruse se închide, atenție călători!

    iunie 12, 2025

    Plopul care l-a inspirat pe Eminescu a căzut

    iunie 11, 2025

    Viitorul tinerilor afectat de criza locurilor de muncă

    iunie 11, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Percheziție absurdă la familia Talpoș pentru o firmă din Estonia: Cum încearcă BNR și AFM să intimideze pe cei care au câștigat în instanță

    iunie 5, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024
    Don't Miss

    Analiza financiară a contradictoriei AFM: Validarea instrumentelor pe care le declari frauduloase costă credibilitatea instituțională

    iunie 12, 20256 Mins Read

    Analiza financiară a dublului standard de la AFM: instituția plătește 120.000 lei cu garanție Trustee…

    Podul Giurgiu – Ruse se închide, atenție călători!

    iunie 12, 2025

    Uzinele de apă Târnava Mică pot fi oprite din cauza sării

    iunie 11, 2025

    Dragoş Anastasiu: „Nimeni nu a propus tăierea ajutorului de înmormântare”

    iunie 11, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.