Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Litoralul românesc, simbol al arhitecturii moderne.

    iunie 6, 2025

    Patriarhul Daniel i-a interzis lui Gigi Becali cântatul la strană

    iunie 6, 2025

    Alertă în Italia din cauza criminalului Denisei.

    iunie 6, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»„Piesa „Proorocul Ilie”, de la TNB, criticată de BOR: „Defăimează simbolurile creștine””
    Diverse

    „Piesa „Proorocul Ilie”, de la TNB, criticată de BOR: „Defăimează simbolurile creștine””

    martie 27, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    Piesa Proorocul Ilie de la TNB criticata de BOR Defaimeaza simbolurile crestine
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Controversa piesei „Proorocul Ilie” la Teatrul Național București

    Patriarhia Română a exprimat o poziție fermă față de spectacolul „Proorocul Ilie”, montat la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, acuzând utilizarea defăimătoare a simbolurilor religioase creștine. Într-un comunicat oficial, instituția a subliniat importanța respectării sacralității simbolurilor religioase într-o societate tot mai secularizată, avertizând asupra pericolului deformării sensului spiritual al acestora.

    Potrivit Patriarhiei, orice manifestare culturală ar trebui să fie educativă și să respecte dimensiunea sacră a simbolurilor religioase, fără a le deforma sau trivializa. În acest context, utilizarea simbolurilor creștine în spectacolul „Proorocul Ilie” a fost calificată drept o abatere de la aceste principii, generând o profundă mâhnire în rândul reprezentanților Bisericii Ortodoxe Române.

    O piesă provocatoare și controversată

    „Proorocul Ilie”, scrisă de Tadeusz Slobodzianek și regizată de Botond Nagy, este descrisă de creatorii săi ca o poveste dură și provocatoare, care explorează teme precum credința, extremismul și fragilitatea convingerilor umane. Inspirată din studiile sociologului Wlodzimierz Pawluczuk, piesa aduce în prim-plan figura excentricului Eliasz Klimowicz, un autoproclamat profet care a fondat un Nou Ierusalim în Polonia interbelică.

    Regizorul Botond Nagy a declarat că spectacolul este o invitație la reflecție asupra credinței și a relației dintre om și divinitate. Cu toate acestea, interpretarea artistică a stârnit reacții puternice, fiind percepută de unii ca o formă de blasfemie, în timp ce alții o consideră o explorare legitimă a complexității spirituale.

    Reacția Teatrului Național București

    În fața criticilor, Teatrul Național București a emis un comunicat în care a respins acuzațiile de blasfemie, susținând că spectacolul nu intenționează să ridiculizeze credința, ci să promoveze dialogul și toleranța. Reprezentanții teatrului au subliniat că anumite imagini distribuite pe rețelele sociale au fost scoase din context, distorsionând mesajul artistic al piesei.

    Potrivit TNB, „Proorocul Ilie” este un demers artistic care încurajează spectatorii să-și analizeze propriile credințe și să reflecteze asupra pericolelor extremismului. Regizorul Botond Nagy a descris piesa ca fiind „foarte comică și, în același timp, foarte dureroasă”, o poveste care provoacă și emoționează în egală măsură.

    Un precedent în teatrul românesc

    Textul lui Tadeusz Slobodzianek a mai fost montat în România, inclusiv de regizorul László Bocsárdi la Teatrul „Tamási Áron” din Sfântu Gheorghe și la Teatrul Municipal din Baia Mare. Aceste producții anterioare au contribuit la explorarea și înțelegerea profundă a temelor abordate în piesă, fără a genera controverse similare.

    În ciuda reacțiilor divergente, „Proorocul Ilie” rămâne un exemplu al puterii teatrului de a provoca dezbateri și de a explora subiecte sensibile. Într-o societate polarizată, astfel de producții artistice pot servi drept catalizatori pentru dialog și introspecție, chiar dacă uneori stârnesc controverse.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/religie/piesa-proorocul-ilie-jucata-la-tnb-este-criticata-de-bor-defaimeaza-simbolurile-crestine-740775.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    V Carmen

    Related Posts

    Litoralul românesc, simbol al arhitecturii moderne.

    iunie 6, 2025

    Cutremur în România, vineri. Ce magnitudine?

    iunie 6, 2025

    Concerte, expoziții, teatru pentru copii: Evenimente weekend București

    iunie 6, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024

    Oradea: Andor Teodora mama rău famată și Rețeaua Gardner din sistemul Judiciar

    iulie 29, 2024
    Don't Miss

    Litoralul românesc, simbol al arhitecturii moderne.

    iunie 6, 20252 Mins Read

    Litoralul Românesc: O Nouă Era a Arhitecturii Moderne Într-o lume în continuă schimbare, litoralul românesc…

    Patriarhul Daniel i-a interzis lui Gigi Becali cântatul la strană

    iunie 6, 2025

    Alertă în Italia din cauza criminalului Denisei.

    iunie 6, 2025

    În 2025, la fiecare 4 minute, o româncă este bătută.

    iunie 6, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.