Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Alfred Simonis: „Nu voi accepta să scot proiectul ‘Dan Păltinișanu’”

    iunie 5, 2025

    Elevă de 14 ani, droguri consumate la şcoală din Mangalia

    iunie 5, 2025

    Alertă ANM de vreme severă: cod portocaliu în două județe

    iunie 5, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»Sute de radare noi pe șosele din România.
    Diverse

    Sute de radare noi pe șosele din România.

    martie 28, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    Sute de radare noi pe sosele din Romania
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Radarele fixe revin pe șoselele din România: o măsură necesară sau o povară pentru șoferi?

    Într-o încercare de a reduce numărul accidentelor rutiere și de a spori siguranța pe drumurile intens circulate, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat instalarea a 400 de radare fixe pe principalele artere din România. Această inițiativă, care va intra în vigoare începând cu anul 2026, vine ca răspuns la statisticile alarmante privind accidentele rutiere din țară.

    Primele locații vizate includ autostrăzile București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești, precum și drumuri naționale precum DN1, DN2 (E85), DN6 și DN7. Aceste trasee sunt recunoscute pentru traficul intens și riscul ridicat de incidente rutiere, ceea ce justifică implementarea unui sistem de monitorizare mai strict.

    Tehnologia din spatele radarelor fixe: cum funcționează?

    Sistemele radar vor fi echipate cu tehnologie avansată capabilă să detecteze automat depășirea vitezei legale. În momentul în care un vehicul este înregistrat circulând peste limita admisă, informațiile sunt transmise direct către Poliția Română. Un ofițer va analiza imaginile și va decide măsurile legale care se impun. Acest proces automatizat promite să reducă timpul de reacție și să crească eficiența în aplicarea sancțiunilor.

    Aceste radare fixe vor completa infrastructura existentă, care include deja 700 de radare pe trepied și 300 de radare mobile. Astfel, numărul total al dispozitivelor de monitorizare a traficului va ajunge la 1.400, consolidând semnificativ capacitatea autorităților de a supraveghea respectarea regulilor de circulație.

    Impactul asupra șoferilor și controversele generate

    Deși măsura este justificată prin prisma siguranței rutiere, aceasta a generat deja controverse în rândul șoferilor. Mulți consideră că instalarea unui număr atât de mare de radare fixe reprezintă mai degrabă o metodă de a colecta venituri suplimentare din amenzi decât o soluție reală pentru reducerea accidentelor. Totuși, autoritățile susțin că scopul principal este prevenția, nu penalizarea.

    Criticii atrag atenția asupra necesității unei infrastructuri rutiere mai bine întreținute și a unor campanii de educare a participanților la trafic, ca măsuri complementare pentru creșterea siguranței. În lipsa acestora, radarele fixe ar putea fi percepute ca o soluție superficială, care nu abordează cauzele profunde ale problemelor din trafic.

    Un pas înainte sau o măsură insuficientă?

    Implementarea radarelor fixe pe șoselele din România reprezintă, fără îndoială, un pas important în direcția modernizării sistemului de monitorizare a traficului. Cu toate acestea, eficiența acestei măsuri va depinde în mare măsură de modul în care va fi integrată într-o strategie mai amplă de siguranță rutieră. Rămâne de văzut dacă această inițiativă va reuși să reducă semnificativ numărul accidentelor sau dacă va deveni doar o altă sursă de nemulțumire pentru șoferi.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/sute-de-radare-noi-pe-soselele-din-romania-unde-vor-fi-instalate-si-cum-vor-functiona-740934.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    V Carmen

    Related Posts

    Alertă ANM de vreme severă: cod portocaliu în două județe

    iunie 5, 2025

    Un tramvai a deraiat în București și a blocat circulația

    iunie 5, 2025

    Restricții de circulație pe A1 București–Pitești pentru lucrări

    iunie 5, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024

    Oradea: Andor Teodora mama rău famată și Rețeaua Gardner din sistemul Judiciar

    iulie 29, 2024
    Don't Miss

    Alfred Simonis: „Nu voi accepta să scot proiectul ‘Dan Păltinișanu’”

    iunie 5, 20252 Mins Read

    Alfred Simonis: O voce puternică pentru Timișoara Într-o declarație recentă, Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean…

    Elevă de 14 ani, droguri consumate la şcoală din Mangalia

    iunie 5, 2025

    Alertă ANM de vreme severă: cod portocaliu în două județe

    iunie 5, 2025

    Adina Buzatu a fost hărțuită în trafic după o ambulanță.

    iunie 5, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.