Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Rabla pentru tractoare anulat după 30 de secunde: Ministerul Mediului repetă strategia lui Iohannis din 2024

    mai 22, 2025

    Un bărbat a decedat în cabina de vot din Mehedinți

    mai 18, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Politica»Daniel David: Dictarea sau transcrierea din manuale ar trebui interzise
    Politica

    Daniel David: Dictarea sau transcrierea din manuale ar trebui interzise

    ianuarie 14, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    Daniel David Dictarea sau transcrierea din manuale ar trebui interzise
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Dictarea și transcrierea din manuale: o metodă depășită și dăunătoare?

    Ministrul Educației, Daniel David, a adus în discuție o problemă fundamentală a sistemului educațional românesc: utilizarea metodelor tradiționale de predare, precum dictarea și transcrierea din manuale. Aceste practici, considerate de unii ca fiind esențiale pentru procesul de învățare, sunt acum criticate pentru lipsa lor de eficiență și impactul negativ asupra dezvoltării competențelor elevilor.

    Conform declarațiilor ministrului, aceste metode nu doar că nu contribuie la formarea abilităților practice, dar nici nu reușesc să transmită valorile fundamentale ale educației. Într-o epocă în care accentul ar trebui să cadă pe competențe și gândire critică, dictarea și transcrierea sunt percepute ca fiind relicve ale unui sistem educațional învechit.

    De ce sunt aceste metode considerate „detrimentale”?

    Daniel David a subliniat că dictarea și transcrierea nu reușesc să antreneze scrisul într-un mod care să fie relevant pentru limbajul oral sau pentru dezvoltarea competențelor esențiale. În loc să stimuleze creativitatea și gândirea analitică, aceste practici se limitează la reproducerea mecanică a informațiilor, fără a încuraja înțelegerea profundă sau aplicarea practică a cunoștințelor.

    „Această metodă este efectiv detrimentală”, a afirmat ministrul, subliniind că transferul de competențe, precum cultura generală, activitatea practică și valorile, nu poate fi realizat prin simpla copiere a textelor din manuale. În opinia sa, o astfel de abordare nu face decât să perpetueze un model educațional care nu mai corespunde nevoilor actuale ale elevilor.

    Manualele școlare: un suport educațional neatractiv?

    Pe lângă criticile aduse metodelor de predare, ministrul a evidențiat și problemele legate de conținutul și structura manualelor școlare. Acestea sunt descrise ca fiind „neatractive” și incapabile să stârnească curiozitatea elevilor. Un exemplu oferit de ministru este acela al unui manual despre democrație, care ar trebui să fie atât de captivant încât elevii să fie motivați să citească lecțiile înainte de a ajunge la ele în clasă.

    „Un manual bun este acela care stimulează curiozitatea și dorința de a învăța. Din păcate, nu suntem încă acolo”, a declarat Daniel David, sugerând că este nevoie de o reformă profundă în ceea ce privește materialele didactice utilizate în școli.

    Reforma educațională: o necesitate stringentă

    Declarațiile ministrului Educației evidențiază o nevoie urgentă de modernizare a sistemului educațional românesc. Înlocuirea metodelor tradiționale cu abordări inovatoare, care să pună accent pe competențe și gândire critică, este văzută ca o prioritate. De asemenea, crearea unor manuale atractive și relevante ar putea contribui semnificativ la îmbunătățirea procesului de învățare.

    Cu toate acestea, implementarea unor astfel de schimbări nu este lipsită de provocări. Este necesară o colaborare strânsă între autorități, profesori și experți în educație pentru a dezvolta soluții care să răspundă nevoilor actuale ale elevilor și să pregătească generațiile viitoare pentru provocările unei societăți în continuă schimbare.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/educatie/daniel-david-considera-ca-dictarea-sau-transcrierea-din-manuale-ar-trebui-interzise-este-efectiv-detrimentala-733266.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    admin
    • Website

    Related Posts

    Alertă cu bombă într-o biserică din Arad

    mai 18, 2025

    Mită electorală în Brăila: Alcool oferit alegătorilor pentru voturi

    mai 18, 2025

    Loto 6/49 duminică, 18 mai. Report peste 3 milioane euro Joker.

    mai 18, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024

    Oradea: Andor Teodora mama rău famată și Rețeaua Gardner din sistemul Judiciar

    iulie 29, 2024
    Don't Miss

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 20253 Mins Read

    Fenomenul de rezistență la măsurile de transparentizare din sistemul de protecție socială se manifestă prin…

    Rabla pentru tractoare anulat după 30 de secunde: Ministerul Mediului repetă strategia lui Iohannis din 2024

    mai 22, 2025

    Un bărbat a decedat în cabina de vot din Mehedinți

    mai 18, 2025

    Alertă cu bombă într-o biserică din Arad

    mai 18, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.