Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Cadourile pentru cei dragi cresc fericirea

    mai 14, 2025

    Cum devin tinerii români specialiști fără BAC?

    mai 14, 2025

    Tinerii sub 26 de ani pot avea vaccinul anti-HPV gratuit

    mai 14, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Diverse»Câți kilometri de autostradă a inaugurat România în 2024?
    Diverse

    Câți kilometri de autostradă a inaugurat România în 2024?

    aprilie 24, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    Cati kilometri de autostrada a inaugurat Romania in 2024
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    România și paradoxul infrastructurii: autostrăzi noi, dar drumuri de pământ

    În anul 2024, România a adăugat 140 de kilometri de autostradă la rețeaua sa rutieră, o realizare aparent semnificativă. Cu toate acestea, imaginea de ansamblu a infrastructurii rutiere rămâne profund dezechilibrată. Doar 6,3% din drumurile naționale sunt autostrăzi, în timp ce aproape un sfert din drumurile publice sunt încă acoperite cu piatră și pământ. Aceste date, furnizate de Institutul Național de Statistică, scot la iveală o realitate care contrastează puternic cu aspirațiile de modernizare ale țării.

    Distribuția drumurilor: o rețea fragmentată

    Rețeaua totală de drumuri publice din România însumează 86.847 de kilometri, dintre care 20,7% sunt drumuri naționale, 40,4% drumuri județene și 38,9% drumuri comunale. În ciuda extinderii rețelei de autostrăzi, majoritatea drumurilor rămân departe de standardele moderne. Aproximativ 51,5% din drumuri sunt modernizate, dar doar 94% dintre acestea beneficiază de îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu. Restul rețelei este compus din drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere (23,7%) și drumuri pietruite sau de pământ (24,8%).

    Durata de serviciu depășită: un obstacol major

    Un alt aspect alarmant este starea tehnică a drumurilor modernizate. Aproximativ 25,7% din acestea au durata de serviciu depășită, ceea ce le face vulnerabile la deteriorare rapidă. Situația este și mai gravă în cazul drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere, unde 37,7% au depășit durata de exploatare. Aceste cifre indică o nevoie urgentă de investiții nu doar în extinderea rețelei, ci și în întreținerea și modernizarea infrastructurii existente.

    Autostrăzile și drumurile expres: o minoritate în peisajul rutier

    Din totalul drumurilor naționale, doar 6,3% sunt autostrăzi, iar drumurile expres reprezintă un procent infim de 0,7%. În ceea ce privește numărul de benzi, doar 12,9% din drumurile naționale au patru benzi, iar drumurile cu șase benzi sunt aproape inexistente, însumând doar 39 de kilometri. Aceste date subliniază lipsa unei strategii coerente pentru dezvoltarea unei rețele rutiere capabile să susțină cerințele economice și sociale ale unei țări moderne.

    Transportul feroviar: o densitate inegală

    Pe lângă infrastructura rutieră, transportul feroviar din România prezintă și el provocări semnificative. La sfârșitul anului 2024, lungimea liniilor de cale ferată de folosință publică era de 10.611 kilometri, dintre care 99,1% sunt linii cu ecartament normal. Densitatea liniilor variază considerabil între regiuni, cu valori maxime în București-Ilfov (206,3 la mie) și minime în alte zone ale țării. Această inegalitate reflectă o distribuție neuniformă a resurselor și a investițiilor în infrastructura feroviară.

    Concluzii implicite: o infrastructură în impas

    Deși extinderea rețelei de autostrăzi reprezintă un pas înainte, datele arată că România se confruntă cu probleme structurale majore în ceea ce privește infrastructura sa rutieră și feroviară. Dezechilibrele evidente între regiunile țării, starea precară a drumurilor și lipsa unei rețele extinse de autostrăzi și drumuri expres subliniază necesitatea unei strategii naționale integrate. Fără o abordare sistematică și investiții semnificative, România riscă să rămână blocată într-un cerc vicios al subdezvoltării infrastructurale.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/cati-kilometri-de-autostrada-a-deschis-romania-in-2024-un-sfert-din-drumurile-tarii-sunt-inca-acoperite-cu-piatra-si-pamant-743886.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    V Carmen

    Related Posts

    Cadourile pentru cei dragi cresc fericirea

    mai 14, 2025

    Cum devin tinerii români specialiști fără BAC?

    mai 14, 2025

    Trei linii de autobuz cu trasee modificate în weekend, București.

    mai 14, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    Acuzații grave de corupție și abuz în justiție: Cazul avocaților Matea Daniela, Moș Bogdan și Tomele Sorin

    aprilie 8, 2024

    Oradea: Andor Teodora mama rău famată și Rețeaua Gardner din sistemul Judiciar

    iulie 29, 2024

    Rebecca Lazarescu, fosta iubita a lui Vlad Pascu, s-a apucat de videochat.

    iunie 22, 2024
    Don't Miss

    Cadourile pentru cei dragi cresc fericirea

    mai 14, 20253 Mins Read

    Impactul Generozității Asupra Fericirii: O Analiză a Cheltuielilor Pro-Sociale Cheltuirea banilor pentru a oferi cadouri…

    Cum devin tinerii români specialiști fără BAC?

    mai 14, 2025

    Tinerii sub 26 de ani pot avea vaccinul anti-HPV gratuit

    mai 14, 2025

    Elena Udrea solicită reducerea pedepsei cu 17 zile.

    mai 14, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.