Operațiuni de Frontieră: Un Hub pentru Traficul de Autovehicule Furate
În ultimele luni, punctele de trecere a frontierei din România au devenit scenele principale ale unei activități infracționale alarmante: traficul de autovehicule furate. Conform datelor furnizate de Poliția de Frontieră, numai în prima jumătate a acestui an, au fost interceptate 131 de autoturisme, 11 camioane, 17 microbuze, cinci remorci și trei motociclete, toate furate. Aceste cifre nu sunt doar statistici, ci reflectă o problemă profundă de securitate la granițele României.
Hotspots de Activitate Infracțională la Frontiere
Zonele cele mai afectate de acest fenomen sunt punctele de trecere a frontierei cu Ungaria, Bulgaria și Republica Moldova, în special PTF Petea, PTF Borș, PTF Giurgiu și PTF Calafat, precum și PTF Albița. Aici, autoritățile au depistat majoritatea autovehiculelor furate, indicând o rută preferată de către infractori pentru a introduce în țară bunuri ilegale. Persoanele implicate în aceste activități provin dintr-o gamă variată de naționalități, inclusiv cetățeni bulgari, croați, greci, moldoveni, sârbi, polonezi, români, turci, unguri și ucraineni, ceea ce subliniază caracterul transnațional al acestui tip de criminalitate.
Proveniența Autovehiculelor Furate
Analiza detaliată a situației a relevat că majoritatea autovehiculelor furate provin din țări precum România, Germania, Marea Britanie, Italia, Franța, Belgia și Elveția. Interesant este faptul că, în majoritatea cazurilor, vehiculele de lux și cele din clasa de mijloc sunt cele mai frecvent vizate de către hoți, acestea fiind ulterior găsite la granițele României.
Reacția Autorităților și Măsuri de Prevenție
În fața acestei situații, Poliția de Frontieră, sub supravegherea Parchetelor competente, a intensificat colaborarea cu structurile similare din statele membre UE. Aceasta include schimbul operativ de date și informații prin intermediul Punctelor și Centrelor de contact de la frontieră, o strategie esențială pentru identificarea și indisponibilizarea autoturismelor furate. În toate cazurile, pe numele celor implicați au fost întocmite dosare penale, iar vehiculele în cauză au fost reținute până la finalizarea investigațiilor.
Deși mulți dintre cei care se aflau la volanul acestor mașini au declarat că nu erau conștienți de faptul că vehiculele erau furate, susținând că erau „cumpărători de bună credință” sau că au fost plătiți doar pentru a transporta mașina în România, aceste declarații nu schimbă gravitatea faptelor sau consecințele legale ale acestora.
Sursa: Realitatea.net