Close Menu
Accentul Zilei
    What's Hot

    Pantera neagră din Bulgaria, căutată de jandarmi români

    iulie 3, 2025

    Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2025

    iulie 3, 2025

    Casa și mașina vor deveni un lux după pachetul fiscal

    iulie 3, 2025
    Accentul Zilei
    • Home
    • Justitie
    • Diverse
    • Politica
    • Sanatate
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Contact
    Accentul Zilei
    Home»Politica»Atmosfera din magazine și piețe în ziua boicotului: „Fiecare face ce vrea în țara asta”
    Politica

    Atmosfera din magazine și piețe în ziua boicotului: „Fiecare face ce vrea în țara asta”

    februarie 10, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Copy Link Email
    Atmosfera din magazine si piete in ziua boicotului Fiecare face ce vrea in tara asta
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Boicotul supermarketurilor: între politică și realitatea cotidiană

    Ziua de 10 februarie 2025 a fost marcată de un apel la boicotarea supermarketurilor, inițiat de Călin Georgescu și susținut de lideri extremiști precum George Simion. În ciuda acestui demers, atmosfera din magazine și piețe a rămas una obișnuită, iar opiniile românilor au fost împărțite. În timp ce unii au ales să ignore apelul, considerându-l irelevant pentru nevoile lor zilnice, alții au criticat inițiativa, subliniind impactul negativ asupra producătorilor și angajaților români.

    Un cumpărător a declarat tranșant: „Păi dacă mi-e foame trebuie să merg să mănânc. Ce să boicotez? De ce să boicotez? Că vrea un candidat, că vrea altul? Nu domne, fiecare face ce vrea în țara asta. E politică, doamnă.” Această perspectivă reflectă o atitudine pragmatică, în care nevoile imediate prevalează asupra considerentelor politice.

    Impactul economic al boicotului: o problemă ignorată?

    Producătorii români, atât cei din piețe, cât și cei care colaborează cu marile lanțuri de magazine, au atras atenția asupra consecințelor grave ale unei astfel de inițiative. Produsele proaspete, precum legumele și fructele, riscă să rămână nevândute, ceea ce duce la pierderi financiare semnificative și la risipa alimentară. Un producător a subliniat: „Avem produse și în marile lanțuri de magazine. Dacă vânzările scad, noi suferim. Alimentele proaspete rămân nevândute și vor fi aruncate.”

    În acest context, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a intervenit ferm, cerând politicienilor să nu creeze dificultăți financiare pentru fermierii și procesatorii români. El a declarat: „Rog pe toată lumea să lase fermierii și procesatorii în pace. Dacă există discuții privind practicile comerciale neloiale, acestea trebuie abordate la masa discuțiilor, nu prin astfel de inițiative care afectează economia locală.”

    Politica și manipularea economică

    Apelul la boicot a fost justificat de susținătorii săi prin acuzații conform cărora marile lanțuri de supermarketuri declară profit zero și nu promovează suficient producătorii români. Totuși, ministrul Agriculturii a contrazis aceste afirmații, precizând că 70% dintre produsele procesate de pe rafturile magazinelor sunt de origine românească. „Există studii care confirmă acest lucru. Dacă mergem într-un magazin de retail și luăm un produs de bază, cum ar fi făina, majoritatea produselor sunt realizate de procesatorii români,” a explicat acesta.

    În ciuda acestor clarificări, apelul la boicot a fost perceput de unii ca o încercare de manipulare politică, mai degrabă decât o inițiativă în interesul cetățenilor. Producătorii români au îndemnat populația să se informeze corect și să sprijine economia locală prin achiziționarea de produse autohtone, inclusiv din supermarketuri.

    O societate divizată între nevoi și ideologie

    Reacțiile românilor la acest boicot au evidențiat o diviziune profundă între cei care prioritizează nevoile zilnice și cei care susțin inițiativele politice. În timp ce unii au considerat că boicotul este inutil și dăunător, alții au văzut în el o formă de protest împotriva marilor corporații. Totuși, realitatea economică și socială arată că astfel de inițiative pot avea consecințe negative asupra celor mai vulnerabili, inclusiv angajații și producătorii locali.

    În final, ziua boicotului a fost mai degrabă o demonstrație a complexității relației dintre politică, economie și societate, decât un succes al inițiatorilor săi. Rămâne de văzut dacă astfel de acțiuni vor continua să polarizeze opinia publică sau dacă vor conduce la un dialog constructiv între părțile implicate.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/atmosfera-din-magazine-si-piete-in-ziua-boicotului-ce-spun-romanii-care-au-mers-la-cumparaturi-fiecare-face-ce-vrea-in-tara-asta-735889.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Telegram Email Copy Link
    admin
    • Website

    Related Posts

    Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2025

    iulie 3, 2025

    Casa și mașina vor deveni un lux după pachetul fiscal

    iulie 3, 2025

    Marica: „Nu vor fi concedieri, colectarea trebuie susținută.”

    iulie 3, 2025

    Comments are closed.

    Top Posts

    Percheziție absurdă la familia Talpoș pentru o firmă din Estonia: Cum încearcă BNR și AFM să intimideze pe cei care au câștigat în instanță

    iunie 5, 2025

    CSM inventează proceduri juridice pentru mușamalizarea scandalului Antik Levente și Țarcă Gabriela

    aprilie 3, 2025

    DNA mușamalizează jaful de 20 miliarde RON al lui Neculaescu dar percheziționează victimele: România 2025, primii pași spre dictatura de tip nord-coreean

    iunie 20, 2025

    Când transparența deranjează: Angajații din sistemul social românesc folosesc presa pentru a bloca reformele administrative

    mai 23, 2025
    Don't Miss

    Pantera neagră din Bulgaria, căutată de jandarmi români

    iulie 3, 20253 Mins Read

    Mobilizare fără precedent pentru capturarea panterei negre din Bulgaria Într-o acțiune fără precedent, autoritățile române…

    Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2025

    iulie 3, 2025

    Casa și mașina vor deveni un lux după pachetul fiscal

    iulie 3, 2025

    Motociclist italian ucis de urs pe Transfăgărășan

    iulie 3, 2025
    • Politica cookies
    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.