Dezvoltarea Infrastructurii Feroviare din România: Un Nou Început?
Miercuri dimineața a marcat un moment semnificativ pentru transportul feroviar din România, odată cu plecarea primului tren electric nou din Gara de Nord, București, spre destinațiile pitorești de pe Valea Prahovei și orașul Brașov. Acest tren, parte a flotei Alstom Coradia Stream, reprezintă nu doar un avans tehnologic, ci și o promisiune a unui viitor mai verde și mai eficient pentru călătorii români. Cu o capacitate de 350 de locuri distribuite în șase vagoane, trenul a oferit o călătorie confortabilă și rapidă, ajungând la destinație în aproximativ două ore și jumătate.
Participarea Oficialilor și Implicațiile Politice
Evenimentul a fost marcat de prezența unor figuri politice de frunte, inclusiv premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Premierul Ciolacu, care a urcat în tren la stația Sinaia, și ministrul Grindeanu, prezent în tren de la Buftea, au fost întâmpinați la Brașov de întrebări ale jurnaliștilor privind întârzierile în dezvoltarea infrastructurii feroviare din România. Răspunsul premierului Ciolacu a subliniat o serie de schimbări politice frecvente și lipsa de continuitate în politica de transport, care au contribuit la aceste întârzieri.
Costuri și Accesibilitate
Introducerea acestui tren nu aduce doar beneficii tehnologice, ci și o structură tarifară accesibilă. Un bilet de la București Nord la Brașov costă 63,00 lei pentru clasa a II-a și 91,00 lei pentru clasa I, prețuri care reflectă angajamentul autorităților de a face transportul feroviar o opțiune atractivă pentru toți cetățenii. Mai mult, trenul va opera conform unui orar bine structurat, care va suferi modificări odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, după 15 decembrie.
Viitorul Transportului Feroviar în România
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat succesul demersului de achiziție a trenurilor electrice, un proiect deblocat în aprilie 2020. Acest tren este doar primul dintr-un contract de achiziție a 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs, care vor fi livrate României. Această inițiativă este parte a unui plan ambițios, asumat în Programul de Guvernare al PNL, de a moderniza și electrifica rețeaua feroviară la nivel național până în 2028.
Sursa: Antena 3