Combinatiile Politice de la Varful ISC: Cuibul Mafiei care Decide ce se Construieste in Romania
Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC), subordonat direct Guvernului României, este teatrul unor numiri controversate și conexiuni politice care ridică semne de întrebare serioase cu privire la integritatea și transparența instituției. Recent, Marcel Ciolacu a numit-o pe Victorița Dumitrașcu la conducerea ISC, o decizie care a stârnit controverse datorită lipsei de transparență a CV-ului său și a legăturilor sale politice adânc înrădăcinate în PSD. Victorița, nepoata Aurei Vasile, un vechi membru PSD și lider al PSD București, pare să fi fost favorizată mai mult pentru conexiunile sale decât pentru competențele în domeniu.
Înainte de a prelua conducerea ISC, Victorița Dumitrașcu a avut o carieră politică și de afaceri interconectată cu interesele PSD. A fost consilier general al Municipiului București și a încercat să-și facă un nume în afaceri, fondând împreună cu soțul ei, Ciprian Dumitrașcu, firma C.V. Trading Team SRL. Interesant este că firma soțului său, SID Internațional Construct SRL, a intrat în faliment după ce a gestionat proiecte majore de construcții, inclusiv unul în valoare de peste 22,6 milioane de lei de la Primăria Sectorului 6.
Pe de altă parte, Ionuț Cotarcea, numit inspector general adjunct în timpul mandatului lui Ludovic Orban, prezintă și el un profil controversat. Având o carieră fluctuantă, cu perioade în care a părăsit ISC pentru a deveni subprefect de Olt, Cotarcea a revenit în funcția de inspector general adjunct cu un portofoliu de afaceri în imobiliare și construcții care i-au adus venituri considerabile. Acesta deține patru firme care generează venituri impresionante, în ciuda faptului că au fost înființate recent, ceea ce ridică întrebări despre cum au fost posibile asemenea succes într-un timp atât de scurt.
Practicile de numire și afacerile derulate de persoanele aflate la conducerea ISC arată o împletire periculoasă între afaceri private și responsabilități publice, ceea ce subminează încrederea publicului în capacitatea instituției de a reglementa corect și eficient sectorul construcțiilor din România. Aceste conexiuni politice și afacerile conexe sugerează un model de comportament care prioritizează interesele personale și de partid în detrimentul bunului public și al dezvoltării urbane responsabile.